به عشق مولا
خبری مذهبی ادبی

 

 روزی تازیانه ضعف مدیریت در کشور را خواهیم خورد 

احزاب و شخصیت‌ها - آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه ‌با موعظه و نصحیت نمی‌توان جوان‌های بیکار را آرام کرد، گفت: ‌کشوی که هم آب و هم خاک دارد اما بیکاری و تورم در آن وجود دارد، ‌از رحمت خدا به دور مانده است.



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 19 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط ریحان زاده

  صلوات سبب شفاعت پیامبران

حضرت زهراعلیها السلام فرمودند: پدرم رسول خدا صلى‏الله‏ علیه ‏و آله بر من وارد شد در حالى که مهیاى خواب بودم. حضرت فرمودند: اى فاطمه نخواب مگر بعد از آن که چهار عمل را به جاى آورى. اول این که: ختم قرآن کنى، دوم آن که: پیامبران را شفیعان خود گردانى ، سوم این که ، مؤمنین را از خود خشنود گردانى ، چهارم آن که: حج و عمره کنى. حضرت این را فرموده و اقامه نماز کردند ، من صبر کردم تا نماز پدرم تمام شد. سپس پرسیدم یا رسول ‏الله، مرا به چهار چیزى امر فرمودید که در این مدت زمان، قدرت انجام آنها را ندارم.

پدرم تبسمی کرده ، فرمودند: هرگاه سه مرتبه سوره «اخلاص‏» را بخوانى گویا ختم قرآن کرده ‏اى، و هرگاه صلوات بفرستى بر من و پیامبران پیش از من ، همه ما شفیعان تو خواهیم بود و هرگاه براى مؤمنین استغفار کنى پس تمامى ایشان از تو خشنود مى‏شوند ، و هر گاه بگویى «سبحان‏ الله و الحمدلله و الله‏ اکبر» مثل این است که حج و عمره انجام داده باشى.

بوى عطر

مرحوم آخوند ملاعلى همدانى رحمة ‏الله‏ علیه ، حکایت نموده ‏اند



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 17 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط ریحان زاده

  عالمان انقلابی را بهتر بشناسیم ؛ 

ابرمردی که در برابر آقا دو زانو نشست
این جملات وقتی بیشتر معنا پیدا می‌کند که بدانیم صاحب تفسیر المیزان، علامه عارف آیت‌الله طباطبایی درباره شاگردش علامه حسن‌زاده فرموده‌اند: حسن‌زاده را کسی نشناخت جز امام زمان(عج). این بیانات علامه را باید در کنار نامه‌ی ایشان به فرزند خود گذاشت. ایشان در قسمتی از این نامه...


ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 17 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط ریحان زاده

 در گفتگو با آقای اسدنیا مسئول اجرایی اعتکاف مسجد جامع شهرستان تربت حیدریه مطرح شد

اسدنیا مسئول اجرایی اعتکاف مسجد جامع شهرتان تربت حیدریه اعلام داشت در مراسم اعتکاف امسال در این مسجد حدود 3000 نفر ثبت نام نمودند که 250 نفر آقایان بدون قرعه کشی توانستند معتکف مسجد جامع 



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 17 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط ریحان زاده

 

وِیژه نامه خبرانلاین در ولادت امام علی( که درود خدا بر او باد) - یادداشتی از استاد پرویز خرسند

 

 

می خواستم از علی بنویسم دیدم دستم می لرزد. از عدالتش، دیدم نمی شود حرف زد. چه آنکه باید عمل کرد. از جوانمردی اش، دیدم که باید بود. از درد هایش که هنوز در زندگی مان جاری اند. دیدم نمی توانم و نمی شود. دیگر در این شرائط اجتماعی ما چه باید گفت که هم به کار آید و هم آدمی را متهم نکنند به همه چیز. 



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 15 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط ریحان زاده

 




تاریخ: یک شنبه 14 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط ریحان زاده

                                                                     

این 5 روش را برای جلوگیری از ناراحتی‌های چشمی ناشی از خیره شدن طولانی مدت به صفحه

نمایشگرتان، امتحان کنید

ماندانا سجادی: اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که در طول روز ساعت‌ها به صفحه نمایشگرتان خیره می شوید و تاکنون مشکلاتی از قبیل: سوزش چشم، درد گردن، تاری دید و ضربان سر را تجربه کرده اید، بهتر است بدانید ، شما مشکل رایجی با نام "خستگی چشم" دارید!
در واژه‌نامه پزشکی این بیماری با عنوان "سندرم بینایی کامپیوتر" شناخته می شود و علت این بیماری هم به خاطر نور پس زمینه نمایشگر و خیره نگاه کردن به یک صفحه نمایش برای مدت طولانی است.

روش های درمان سریع این مشکل خوردن قرص ایبو پروفن و تمرینات چشمی است. اما در اینجا قصد داریم راهکارهایی برای پیشگیری از بروز این بیماری را به شما نشان دهیم.

 



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 14 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط ریحان زاده

  مدیر شبکه دیدار در برنامه خود که در ارتباط با آرامش و راه های رسیدن به آن صحبت می کرد گفت که بهترین راه رسیدن به آرامش خواندن نماز است.
وی در این زمینه گفت: «یکی از چیزهایی که عمر انسان را زیاد کرده و به انسان آرامش می دهد تفکر کردن و روان درمانی است.»
وی در ادامه افزود: «مسلمان ها این نوع روان درمانی را بیشتر در نماز کسب می کنند بدین صورت که در نماز نباید به هیچ چیز دیگری غیر از خدا فکر کرد و باید تمام افکار متمرکز شود و این همان روان درمانی است که انسان را به آرامش می رساند.»
مدیر شبکه دیدار بااشاره به خواص رسیدن به این آرامش افزود: «خود انسان باید یاد بگیرد که در هر مرحله یا هر طبقه ای از زندگی قرار دارد این آرامش را کسب کند چون خلع ناشی از آرامش که در مغز ایجاد می شود، مغز را بزرگتر می کند و آمادگی پیدا می کند برای دریافت مطالب بیشتر و پیدا کردن راه حل مشکلات.»
مظاهری در پایان با تأکید بر این مساله که این روان درمانی باید حداقل در روز چند مرتبه تکرار شود افزود: «انسان حداقل باید روزی هفت الی هشت مرتبه به مدت چند دقیقه روان درمانی را انجام دهد تا به آرامش و آسایش برسد.»




تاریخ: شنبه 13 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط ریحان زاده

  به گزارش سرویس دینی جام نیوز، یک نسخه قدیمی از انجیل متعلق به قرن 5 میلادی از یک قاچاقچی در ترکیه کشف شده است که رازهایی را در خود نگه داشته است.
مقامات ترکیه درباره کشف این انجیل اعلام کردند که این نسخه خطی بر روی پوست حیوانات نگاشته شده است و از جمله نسخه‌های خطی انجیل "برنابا" به شمار می رود.
واتیکان جمعه گذشته از مقامات ترکیه ای خواست تا این نسخه انجیل را به آنان نشان دهد.
این نسخه خطی به زبان سریانی بوده که بیان کننده اسرار زیادی است.
در این انجیل قدیمی بر مصلوب نشدن حضرت عیسی(ع) تاکید و به پیامبری حضرت محمد (ص) به عنوان آخرین پیامبر بشارت داده شده است.
مقامات ترکیه معتقدند این نسخه، نسخه اصلی انجیل برنابا است




تاریخ: شنبه 13 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط ریحان زاده

  راست است که بایدها و نباید های ما همیشه با بایدها و نبایدهای خدا تطبیق نمی کند. حقیقت دارد که عرف و عادت ما در این چهارچوبه بسته ی ماده تعریف می شود و حکایت خواسته های خدا چیز دیگری است. 
ما فکر می کنیم همه چیز باید طبق روال عادی و عرف عادتی مان طی شود و هر چه خارج از این روال معمولی است، برایمان سوال می شود که یعنی چه؟ 
آنجا که موسی (که درود خداوند بر او باد) عصایش در مقابل ساحران اژدها می شود، برای ما می شود سوال که یعنی چه؟ اما برای خالق هستی که خواسته است پیام پیام آورش در آن دوران به کرسی عوامان بنشیند می شود اعجاز.



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 12 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط ریحان زاده
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 132
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1

آمار وبلاگ:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 132
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1