لاریجانی با تاکید بر تخلف دولت:به دولت تذکر داده بودیم لایحه بودجه را سر وقت بیاورد
به عشق مولا
خبری مذهبی ادبی

 ه گزارش خبرآنلاين، علي لاريجاني با حوصله زياد تذکرات نمايندگان را در بدو حضور رئيس​جمهور در مجلس هنگام ارائه لايحه بودجه 91 گوش داد و در واکنش به درخواست آنهابراي عدم پذيرش لايحه بودجه و تاکيد به دولت براي ارائه لايحه بودجه چند دوازدهم، گفت: سعي مي کنيم بودجه را تا پايان امسال بررسي کنيم و اگر نشد، بعد درخواست لايحه بودجه چند دوازدهم مي کنيم.

اما پس از آنکه احمدي​نژاد با لحن مزاح​گونه هميشگي اش در مجلس از نمايندگان خواست تا بي​توجه به زمان بندي آيين​نامه بررسي لايحه بودجه، با کار دو شيفته آن را بررسي و تصويب کنند، رئيس​مجلس هم لب به گلايه گشود.
لاريجاني در حالي که احمدي نژاد مجلس را ترک مي​کرد، گفت: ما حدود 5 ماه پيش در هيات رئيسه، مکررا راجع به اينکه لايحه بودجه سر موقع داده شود، تذکراتي به دولت داديم. چرا که اين رويکرد دولت قابل پيش بيني بود.
وي با اشاره به اينکه نامه​هاي مکرري به دولت نوشته و شخصا چندبار ارائه به موقع لايحه بودجه را پيگيري کرده است، افزود: اميدوار بوديم که لايحه بودجه مطابق قانون تا 15 آذر به مجلس آورده شود. چون زمان معقولي براي بررسي آن در آيين نامه ديده شده است. اما متاسفاته لايحه بودجه پس از دو ماه تاخير آمد و اشکالي بوجود آمد که به سادگي قابل حل نيست و نمي​توان زمان بررسي لايحه از سوي نمايندگان را حذف کرد.
به گفته وي، نمايندگان 10 روز و کميسيون​هاي تخصصي هم 15 روز پس از تکثير اين لايحه، فرصت بررسي آن را دارند.
لاريجاني در واکنش به سخنان احمدي نژاد که مي​گفت نمايندگان را در شرايط پيش از انتخابات مجلس درک مي​کند؛ اظهار داشت: حتي اگر انتخابات هم در جريان نبود، «حق» اين بود که دولت زودتر لايحه بودجه را بياورند. سال گذشته آقايان گفتند به خاطر قانون برنامه است که لايحه را دير آوردند.
رئيس مجلس با تاکيد بر اينکه دولت در ارائه لايحه بودجه با دو ماه تاخير تخلف کرده است، افزود: ولي ما عکس العملي عمل نمي​کنيم و روند قانوني را براي بررسي ان طي مي​کنيم تا نمايندگان و کميسيون​هاي تخصصي به بررسي آن بپردازند تا مشکلي براي کشور پيش نيايد. اگر اين طرف سال انجام شد، فبهاالمراد وگرنه بايد لايحه بودجه چند دوازدهم بياورند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: چهار شنبه 12 بهمن 1390برچسب:,
ارسال توسط ریحان زاده

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 12
بازدید کل : 80662
تعداد مطالب : 132
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1

آمار وبلاگ:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 12
بازدید کل : 80662
تعداد مطالب : 132
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1