آیت‌الله صافی گلپایگانی: جریمه دیرکرد بانک ها نوعی ربا محسوب می‌شود
به عشق مولا
خبری مذهبی ادبی

 به گزارش خانه ملت، علی لاریجانی در این دیدار بودجه سال 91 را نسبت به سال‌های قبل متفاوت‌تر دانست و افزود: در بودجه امسال به وضعیت صنعت و کشاورزی که دو اصل مهم در پیشرفت اقتصادی کشور است، توجه ویژه‌ای شده است.

وی ادامه داد: در بودجه امسال مجموعه‌ای ایجاد کردیم تا وضعیت صنعت و کشاورزی رونق یافته و از طریق ارائه بودجه به این بخش مشکل بیکاری و تورم تا حدودی مرتفع شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همانطور که حضرتعالی مستحضرید فاز اول هدفمندی یارانه‌ها با نواقصی در بخش‌های صنعت و کشاورزی اجرا شد، اما در بودجه امسال و برای اجرای فاز دوم تصمیماتی اتخاذ شده تا در کنار اجرای صحیح قانون این بخش‌ها نیز تقویت شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی یکی از مهمترین فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته در زمینه استفاده بهینه از منابع صندوق توسعه ملی را بهره‌برداری از منابع آن در زمینه پیشرفت بخش کشاورزی دانست.

لاریجانی تصریح کرد: اختصاص بودجه برای استفاده از صندوق توسعه ملی در بخش کشاورزی یکی از کارهای مهمی است که در مجلس هشتم انجام شده و از بودجه‌های سال گذشته متفاوت است.

وی در ادامه به عملکرد مجلس هشتم در زمینه فعالیت‌های فرهنگی اشاره کرد و گفت: در مجلس هشتم کارهای خوبی نیز در راستای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی انجام شده است، به طوری که ضمن تصویب بودجه 91 در پایان مجلس هشتم، بودجه‌ای برای آب و برق مساجد در نظر گرفته شد.

نماینده مردم قم در مجلس نهم در ادامه با انتقاد از ارائه قانون بودجه 91 از سوی دولت گفت: در بودجه ارائه شده از سوی دولت نواقصی وجود داشت که با پیش‌بینی نمایندگان مردم در خانه ملت این نواقص در راستای توسعه پیشرفت روزافزون اقتصادی کشور تلاش شده است.

لاریجانی تصریح کرد: در بودجه امسال به منظور حفظ آرامش روانی برای مردم 6 هزار میلیارد تومان به بخش سلامت و 2 هزار میلیارد تومان نیز به بیمه بیکاری اختصاص یافت.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: بودجه امسال به نحوی طراحی شده تا ضمن کاهش تورم، رشد نقدینگی نیز به سمت تولید پیش رود.

لاریجانی در پایان این دیدار توسعه عدالت و پیشرفت کشور را در گرو اجرای صحیح و منطقی مصوبات مجلس از سوی دولت دانست.

در ادامه این دیدار آیت‌الله صافی گلپایگانی ضمن تشکر از فعالیت‌های مجلس هشتم گفت: در حال حاضر مهمترین نگرانی و دغدغه مردم گرانی کالاهای اساسی است که باید این مشکل با تعامل صحیح و منطقی دولت و مجلس به نحو مطلوبی برطرف شود.

وی در ادامه به بحث گرانی‌ها اشاره کرد و افزود: گرانی‌ها و حل آن به صورت دستوری برطرف نمی‌شود بلکه باید مطالعات و کارهای کارشناسی برای حل آن انجام شود.

این مرجع تقلید با انتقاد از عملکرد بانک‌ها تصریح کرد: کشور ما یک کشور اسلامی است و تمامی فعالیت‌ها به‌خصوص بانکداری اسلامی نیز باید با تمامی موازین اسلامی مطابقت داده شود.

آیت‌الله صافی گلپایگانی در پایان این دیدار به جریمه دیرکرد اقساط بانکی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر مهمترین مسئله‌ای که از سوی بانک‌ها نادیده گرفته می‌شود جریمه دیرکرد اقساط بانکی است که بانک‌ها باید به این مسئله نیز توجه داشته باشند، زیرا جریمه دیرکرد نوعی ربا محسوب می‌شود و خلاف موازین اسلامی است.


نظرات شما عزیزان:

علی
ساعت16:55---25 خرداد 1391
سلام وبلاگتون عالیه مخصوصا این که با اسم مقام معظم رهبری و مراجع بزرگ نورانی و عطراگین شده
یه سرم به ما بزنید.
اگه مایل باشید تبادل لینک نماییم.


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: پنج شنبه 25 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط ریحان زاده

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 8
بازدید ماه : 15
بازدید کل : 80665
تعداد مطالب : 132
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1

آمار وبلاگ:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 8
بازدید ماه : 15
بازدید کل : 80665
تعداد مطالب : 132
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1